|
Dragi PhD i MA studenti,
Dosadašnji tok ovog kursa ukazao je na značaj razmene mišljenja i međusobnih debata po različitim pitanjima koja se tiču javne memorije, modela muzealizacije kao i uticaja/upliva "drugih" u polje heritologije.
Ideja nije bila razvoj koncepta ili konstrukta "heritoloških studija" već razvoj polja i modaliteta istraživanja unutar same heritologije.
Raspravljali smo o najrazličitijim temama:
Pozicijama savremene umetnosti kao "prirodne" antiteze muzejskoj i heritološkoj delatnosti, pitanjima i problemima "savremenosti" i savremenim muzejima, vezi između teškog nasleđa i mesta sećanja, (geo)politikama kolekcioniranja i pozicijama moći u kolkcionarstvu i muzealizaciji, fotografiji kao umetničkom mediju i modelima i kriterijumima njene muzealizacije, prirodi kao heritološkom predmetu bavljenja, popularnoj i masovnoj kulturi u domenu heritoloških teorija...
Kako nas je neprijatna situacija naterala da razmišljamo u drugim i drugačijim okvirima premestićemo se na virtuelne modele komunikacije (više nego nastave), forumske oblike razmene mišljenja, live chats (ukoliko budemo imali mogućnosti usled kontinuiranog smanjenja internet protoka), debate u pisanom, video, audio ili vizuelnom obliku.
Srdačno vas pozdravljam,
Želim dobro zdravlje (i mentalno i fizičko),
Nikola Krstović
| |
| 25 April - 1 May
Drage kolege,
Ove nedelje se pogodilo da imamo dve prezentacije:
NELA TONKOVIĆ
Nela je priložila i dodatne reference da bismo je/se više i bolje kritikovali:
i
ISIDORA BANJAC
Mislim da se ove dve prezentacije udopunjuju sa prethodnom, Dimitrijevom, te otuda ova (apdejtovana) sličica za Forum, umetnika, ili "umetnika" MIchaela Tompsetta, koja objedinjuje sve vaše tekuće rasprave: geopolitiku, savremenu umetnost, disonantno nasleđe i muzeje:
Veliki pozdrav,
Zaista se nadam skorijem viđenju, jer kako nas podseti Dušica Popović deleći kratku priču na našem mailu - sterilizacija se okrenula sama protiv sebe.
Evo je i ovde, neka ostane zabeležena:
KAŠIKA VRLINE
Jedna fama je otkrila da je vrlina okrugao virus sa mnogo nožica. Odmah je dala svojoj tašti da popije punu veliku kašiku vrline. Rezultat je bio užasavajući: ta gospođa odmah je odustala od svojih zajedljivih komentara, osnovala je klub za zaštitu izgubljenih alpinista, i za manje od dva meseca vladala se tako uzorno, da su mane njene ćerke, dotada neprimetne, izbile u prvi plan, na veliko zaprepašćenje fame. Nije bilo drugog leka nego da i svojoj ženi da jednu kašiku vrline. Ona ga je još iste noći napustila, našavši da je grub, da je nula i jednom rečju odudara od moralnih uzora koji su blistali pred njenim očima. Fama je dugo mislila šta će, i najzad popije bočicu vrline. Ali i dalje je sama i tužna. Kada se na ulici mimoilazi sa svojom taštom ili ženom, pozdravljaju se sa uvažavanjem i izdaleka. Ne usuđuju se čak ni da progovore, tolika je njihova savršenost i bojazan da ih onaj drugi ne zarazi.
| 
|