Picture of Nikola Krstović
Postavljanje projektnih okvira.
by Nikola Krstović - Wednesday, 8 April 2020, 07:12 PM
 

COPY-PASTE: Da imate da vam se i ovde nađe forumski "zadatak":

Dakle, ovde "popunjavamo" zahteve na sledeća pitanja:

Dragi studenti,

Na ovom ćemo se forumu baviti projektnim idejama. Osnovni elementi o kojima za sada treba da razmišljamo su:
1. Tema
2. Problem (društveni / kulturni) u savremenom društvu na koje projekat odgovara. Iz ovoga često proizilazi tačka 3:
3. Kome je projekat namenjen i zašto - ciljne grupe
4. Obrazloženje: Kako (kojim sredstvima, metodama, sredstvima) projekat odgovara na primećeni problem?
5. Metodologija rada može uticati na sadržaj: kuriranje. Šta biramo i zašto delove sadržaja - dakle koje slike, video radove, muziku... I kako elemente dovodimo u vezu / kontekst.
6. Prva analiza: da li je čitljivo i razmljivo ono što predlažemo onima kojima predlažemo?
7. Tehnički aspekt: kako sve to postavljamo on-line? kao prevesti ideje u virtuelni prostor?

Da bismo ujednačili analize, bilo bi dobro da odgovore na ova pitanja unesete u forumska polja. Možete da unesete i fotografije, ako smatrate da je neophodno (stavio sam ograničenje na 5MB po attachmentu. Ukoliko neko želi da komunicira "samo vizuelno" kao Griinevej.


Picture of Anđela Dukić
Re: Postavljanje projektnih okvira.
by Anđela Dukić - Sunday, 12 April 2020, 09:26 PM
 
1. Tema: Susticanje privatnog i kolektivnog pamćenja na različitim trasama beogradskog i međugradskog prevoza
2. Problem: Nezadovoljena potreba za spajanjem privatnog i javnog pamćenje na prostoru kojim se svakodnevno krećemo, kao i potreba za oživljavanjem različitih vidova kulture (književnost, film, muzika…) putem povezivanja sa životnim prostorom po principu ars memorativa
3. Ciljne grupe (koje i zašto): Što se uzrasta tiče, format bi bio takav da odgovara svim starosnim grupama, a s obzirom da je projekat delom obrazovnog karaktera (u segmentima koji se bave javnim pamćenjem, tj. kolektivnom prošlošću), odgovarao bi i ljudima različitih nivoa znanja. Sve u svemu, još uvek nismo procenile kom bi tipu publike ovakav projekat najviše bio namenjen, ali mislimo da, s obzirom na Beograd kao okvir, to najpre mogu da budu ljudi koji u njemu žive, rade, studiraju, koji ga turistički posećuju… Međutim, ideja nije da ovo bude isključivo beogradska priča, već da bude model primenjiv i na druga mesta.
4. Ideja: Prvo da objasnim zašto baš autobuske linije. Linija gradskog prevoza nije poput neke javne ustanove prema kojoj, shodno njenoj funkciji, izgledu, zaposlenima itd. svi imamo manje više sličan odnos. Ovde je u pitanju samo ustaljena trasa, ali i u okviru nje čovek može da pamti/uočava različite tačke pored kojih prolazi, zatim tu susreće najrazličitije ljude, ide njome na različita mesta, različitim povodom (za razliku od npr. pošte gde se uglavnom nešto šalje, uplaćuje…) tj. ona nije ishodište, nego, kako joj i samo ime kaže - sredstvo. Tako ni u našem radu prevozna sredstva nisu predmet istraživanja, nego njegova glavna okosnica. Ideja je, ne samo da se publika zainteresuje za Beograd (mada svakako i to), nego uopšte da podstakne takvu vrstu promišljanja i trasiranja sopstvenog okruženja. Čemu ovakav projekat? Prvo: Zato što mnogi ljudi nisu svesni načina na koji se privatno i javno pamćenje međusobno prožimaju u okvirima u kojima žive. Drugo: Radi oživljavanja (življenja) kulture, po principu ars memorativa, kroz mapiranje sopstvenog okruženja čitanjem odlomaka iz knjiga, puštanjem muzike, igranih i dokumnetarnih filmskih inserta… Treće: Od publike se očekuje da aktivno učestvuje (dopunjava mapu ličnim sećanjima, znanjima…), a projekat nije statična, već teži se teži konstantnom povećavanju broja lokacija, pa čak i dodavanju novih linija. Četvrto: Cilj je i saznavanje o nasleđu grada.
5. Kako (objedinićemo to sa pitanjem o tehničkim aspektima): Virtuelni prostor bi podrazumevao mapu grada sa označenim izabranim linijama GSP-a (tramvaj 2, trolejbus 28 (ili 40 pošto pomenuti više ne saobraća), autobusi 27 i 95...) i bile bi označene izabrane tačke pored kojih one prolaze, a koje imaju određeni lični, odnosno kolektivni značaj. Npr. Dvojka – Vukov spomenik (kolektivno), stajalište kod Prve beogradske gimnazije (lično)… Kada se učita ta tačka, sledila bi priča u nekom od navedenih formata (audio, video..). Ideja je da se mapa dopunjuje i pričama drugih ljudi, pa čak i novim linijama. Imale smo nameru i da napravimo aplikaciju koja bi mogla da se aktivira u prevozu i kod svake od tih tačaka ‘ispostavlja’ odgovarajuću priču. Npr. Kada autobus na liniji 27 prolazi Terazijama aktivira se snimak na kom Jovan Bulj usmerava saobraćaj, kada prolazi Bulevarom čuje se odlomak iz Kaporovog eseja o Bulevaru …
6. Sadržaj i njegovo međusobno povezivanje: Odlomci iz književnih dela, inserti iz filmova, muzičke numere, arhivske fotografije, kao i audio/ video snimci koje ćemo same praviti i pojedini predmeti iz ličnog poseda… Svi sadržaji će se koristiti za mapiranje i karakterizaciju određenih tačaka pored kojih izabrane prevozne linije prolaze. Ono što je ostalo nerazjašnjeno jeste da li ‘odvajanjem’ od Etnografskog muzeja više nemamo ni obavezu izbora tri (etnografska) predmeta, pošto to utiče na naš koncept.

P. S. Alternativa za ovaj projekat ostaje ‘detektivska priča’ o kojoj Vam je Ana pisala u mejlu.


Picture of Nikola Krstović
Komentar
by Nikola Krstović - Wednesday, 15 April 2020, 08:22 AM
 
Drage devojke,
Ovo je odlična ideja. Ne samo da mi je jasna koncepcija, nego mi je mašta već krenula na raznorazne momente koje bih stvarno voleo da čujemu GSP (iako ga veoma retko koristim). Ali kada bih mogao, hipotetički, od stanice do stanice da slušam twitter verzije memorije koje se vezuju za taj prostor, mislim da bi 3000RSD koje mesečno plaćamo za GSP bio najbolje uloženi novac ikada!!!!

Jasno mi je i kako to nameravate da pretvorite u web-portal.
Da se ne bi preopteretile, mislim da je super da izaberete jednu ili dve linije koje se presecaju u nekoj tački (od interesa).

Ne znam da li treba da se razmišlja (u konačnici) o gradskom projektu koji bi se instalirao na nekim linijama, ili o aplikaciji na telefonu... Postoji i neki sajt koji nam govori o tome kako se koja linija kreće. Možda on može da bude dobra osnova.

U svakom slučaju BRAVO!
Bilo bi dobro da već zauzmete virtuelni prostor, odnosno da otvorite nalog na Wixu, da napišete MISIJU i VIZIJU projekta!

Počnite već da razmišljate o PPT prezentaciji na način da je predstavljate nekim "investitorima". To je vaš sledeći zadatak! Da okačite na Forum PPT(x) koji ilustruje strukturu sajta.

PS:
Ja bih voleo da vidim i razvoj ideje drugog projekta - "detektivske priče". Ali, ovaj sada je zanimljiviji i, čini mi se, izazovniji!
Picture of Darko Petrov
Re: Postavljanje projektnih okvira.
by Darko Petrov - Monday, 13 April 2020, 09:50 AM
 
1. Tema: Srpska vojna oprema 19. veka
2. Ciljne grupe: Svi uzrasti, veći fokus je na ljubitelje naoružanja
3. Problem:
4. Kako:
5. Šta biramo: vojna oprema u 19. veka (od Prvog srpskog ustanka do početka 20.veka)
6. Osim vojne opreme, pratiće materijal bi bio: slike iz tog perioda i dokumentacija


Picture of Nikola Krstović
Re: Postavljanje projektnih okvira.
by Nikola Krstović - Wednesday, 15 April 2020, 08:46 AM
 
Draga braćo Petrov,
Potrčali ste s pogrešne strane. Prvo ste odredili temu, a "zašto", to nije važno, izuzev pretpostavke da je to vama zanimljivo. Kada radite nešto kroz šta komunicirate javnost, morate da imate ili "udicu" ili morate da razmišljate o problemu u društvu / kulturi / procesu muzealizacije na koji želite da odgovrite.

Insert:
Iako deluje da je ceo ovaj kurs prilično neformalan i kreativan zapravo nije tako. On vas ne uči nijednom znanju posebno - već tome kako da svoja znanja i interesovanja (naravno u oblasti tehnologija nasleđa) koristite. Kako nasleđe može biti sve, tako i vaše znanje može biti sve. Ali način na koji to radite, zahteva ipak neke strandarde.
Prepoznavanje "problema" je suština svakog rada u kulturi i nauci. Primera radi, kada radite doktorat, važno je da prepoznate deo u izabranoj nauci koji predstavlja "rupu" u znanju, nešto na šta još nije odgovoreno, nešto što i dalje nije definisano, nešto oko čega se "lome koplja" je li ili nije (to je dokazivanje hipoteze. Malo je to teže definisati u društvenim/humanističkim naukama, no, ipak, pomaci su na hronološkoj liniji (globalnoj i regionalnim) ipak vidljivi.

U kulturi, ili da budem precizniji, u nekoj izložbeno-projektnoj aktivnosti takođe je važno prepoznati problem. Lakše je prepoznati šta to ljude danas brine, usrećuje, "tangira" na bilo koji način, pa onda pronalaziti odgovore kroz istoriju i prošlost, zbirke... Retko koji istorijski fenomen (ili istorijsko-umetnički fenomen) tangira sam po sebi sem ukoliko se ne radi o selebritijima - Pikasu, Botičeliju, Leonardu, Hitleru, Ajnštajnu, Galileju... (nastavi niz). Ali, tu nas se uvek tiče priča koja je veća od života, koja je ideal, uzor, ili barem nam je tako predstavljena. Kada ste videli izložbu o Karavađu koja se tiče njegovog (inače veoma, veoma uzbudljivog) privatnog života? Nikada, zato što je on (život) neuporediv sa interesom za život Džastina Bibera.

E, to nas vraća na početak i vašu temu.
Zašto bi nas interesovala vojna oprema (ja nekako zamišljam uniforme, iako sam siguran da prilično ograničeno razmišljam)? To možemo da obiđemo u nekoliko klikova po internetu, ili postom par muzeja. Verujem da postoji ljubitelji vojne opreme, uniformi i naoružanja, iako to nikako nije egzaltirana fashion-victims armija koja bi pohodila Pradine izložbe u V&A.
Dakle, ja vas vrlo podržavam u temi, ali samo nakon što utemeljeno odgovorite zašto se time bavite, kako neke od nas to dotiče danas? Ili barem nađite šta bi bio trik u tome zašto se bavite uniformama, Ali to opet znači da ste prepoznali nešto što nije opšte (ne)znanje ili (ne)interes!

Sećam se da je nekoliko muzeja u svetu pokušalo das vojnu opremu predstavi kritički, ne bi li zauzela odnos prema miru, ne ratu. U tome su se zaneli, pa bili prilično nespretni u smislu koliko dajemo za vojne budžete, nekritično (tačnije ideološki) opravdavali ili napadali vojne intervencije po svetu... Dakle, prilično klizav teren. Ali, klizav teren je i šansa...

Meni bi bilo zanimljivo da vidimo gde se spajaju vojna industrija i industrinja lepote - mora da negde imaju zajednički interes. Sto posto u nekoj hemiji.

Nadam se da je malo jasnije ili nejasnije. Al makar shvatate u čemu je zapelo!

Pozdrav,
Radite ispravke direktno u vašem komentaru!
Picture of Ilija Petrov
Re: Postavljanje projektnih okvira.
by Ilija Petrov - Sunday, 3 May 2020, 03:49 PM
 
Nova ideja i tema braće Petrov

1. Tema: Budućnost je u igri

2. Problem: Negativan stav društva i medija prema video igricama i njihovog uticaja.

3. Ciljna grupa: od 7 do 99 godina starosti.

4. Kako: Interakcijom i edukacijom: Mogućnost isprobavanja video igrica uz primere njihove primene u obrazovanju, kulturi i nauci.

5. Metodologija: Izlaganjem video igrica i konzola (hronološki) uz obrazloženje njihove primene u društvu: Konzole (tehnika), klipovi video igrica, concept art, primeri događaja iz video igrica koje je nauka iskoristila kasnije, korišćenje filmske estetike i jezika u video igricama radi dubljeg uvlačenja u priču, fokus na edukativni aspekt video igrica i njihova laka implementacija u sistem obrazovanja.

6. Prva analiza: Uz izložene predmete objašnjenje i primeri iz stvarnog života (arhitektura iz video igrica i stvarnosti).
Picture of Sara Delić
Re: Postavljanje projektnih okvira.
by Sara Delić - Wednesday, 15 April 2020, 04:14 PM
 
Evo i predloga naše grupe!

Tema- formiranje slike sadašnjice za budućnost koristeći vremenske kapsule

Problem- potreba da dajemo prednost predmetima pretrajalim iz prošlosti, smatrajući da oni iz sadašnjosti imaju manju vrednost. Manjak svesti da će predmeti iz naše svakodnevice predstavljati sliku prošlosti u nekom budućem vremenu.

Kome je projekat namenjen- Što se tiče publike, s obzirom na to da je baštinjenje u principu prirodna, intuitivna radnja, mislimo da stepen obrazovanja ne bi imao nikakav uticaj. Kada govorimo o starosnoj granici, tu smatramo da bi bilo zanimljivo prikazati različite životne dobi- od detinjstva do starosti. Dakle, mislimo da je ovo zanimljiva i razumljiva tema veoma širokoj grupi ljudi.

Obrazloženje/kako- Ovo bi bio projekat gde bi ljudi izabrali i predstavili najrazličitije predmete iz svog svakodnevnog života koji bi u budućnosti svedočili o sadašnjem vremenu. Takođe, svi bi bili ohrabreni da prikažu i pozitivne i negativne aspekte, jer želimo da izbegnemo ono često samo pozitivno prikazivanje i ulepšavanje/idealizovanje prošlosti. Uzimajući u obzir da smo svi različit i da svako ima drugačija iskustva, vremenske kapsule ne bi bile uniformisane i predvidive, već bi to bila raznolikost koja isto toliko svedoči o sadašnjosti.
Mislimo da bi ovi moglo veoma zanimljivo da se prikaže u virtuelnom prostoru.
Ukoliko bi ovo recimo bila izložba u nekom muzeju, smatramo da bi to bio dobar korak ka menjanju zastarelih i ustaljenih praksi, time što bi ovo značilo da se muzej ne bavi samo i isključivo prošlošću, već se bavi sadašnjošću, razmišljajući o budućem vremenu, kao i to da uključuje i druge ljude/zajednicu da učestvuju (a dobro nam je poznat stav da ljudi ne misle da je muzej “za njih”).
Picture of Nikola Krstović
Re: Postavljanje projektnih okvira.
by Nikola Krstović - Thursday, 16 April 2020, 09:03 AM
 
Dragi Sara, Nina i Ognjene,

Moraću da budem kritičan kao i kod grupe "Braća Petrov".
Ovo nije nova ideja, zapravo je prilično ostarila - SAMDOK (savremena dokumentacija ili savremeno kolekcionarstvo) u Švedskoj zaživeo kao muzejska mreža još 1971.godine Iako je SAMDOK prekinuo sa radom 90ih (pitam se zašto), pojavile su se i radikalnije verzije - primitivno kolekcionarstvo. To je bilo gotovo horderstvo, ali o tome smo pičali još na času.

E, sad, to što ideja nije nova ne znači da je loša.
Fora je u tome što tako ne deluje inteligentno, već maniristički. Zašto? Ako je samo ponovo iupražnjavate, primenjujete dobro oprobanu metodologiju, ali bez ikakvog intelektualnog unosa.
Međutim, ako se problematizuje nekim savremenim problemom, odjednom se menja i odnos prema "istorijskom" predlošku (u ovom slučaju savremenom kolekcionarstvu i njegovoj misiji) - odnosno kritični ste prema znanjukoje već postoji, obradili ste ga mentalno i trudite se da ga unapredite.

Recimo, ako u jednačinu unesete stavku "fake news" (za budućnost) odjednom sve postaje drugačije. Dakle, ako je misija da svesno lažete budućnost, time prenosite poruku budućnosti o stvarnom savremenom svetu i njegovim vrednostima, imate kolekcionarski aspekt i sve zahteve muzealizacije, a imate i twist koji je zabavan. Dakle, kraće - radimo ono što najbolje umemo - lažemo i sve pretvaramo u dobar marketing - "prodajemo se budućnosti".

E sad, vi možete u formulu umesto "fake news" da ubacite šta god hoćete, ali nikada ne zaboravite da treba da vam busde i zanimljivo.

OVO VAŽI ZA SVE GRUPE: AKO VAM NIJE ZANIMLJIVO I NISTE NAVUČENI NA SOPSTVENI PROJEKAT, ONDA VAM I NIJE NEKI PROJEKAT. Jer ako jeste, želja da ga približite drugima pobeđuje većinu stvarnih nedostataka.

Dakle, TWIST i KRITIČKI OSVRT PREMA DOSADAŠNJEM ZNANJU.


Picture of Sara Delić
Re: Postavljanje projektnih okvira.
by Sara Delić - Thursday, 16 April 2020, 11:04 AM
 
Dragi profesore,

Hvala na komentaru... Razumemo šta ste rekli, s tim što je možda došlo do malog nesporazuma. Mi smo i planirali da uvedemo “twist” kroz izabrane predmete i priču, uz kritički osvrt. Međutim,nismo o tome u ovom trenutku detaljisali, jer još uvek nismo izabrali konkretne primere.
Na kraju, ukusi se razlikuju. Nas je ovo zainteresovalo i smatramo da ćemo stoga ipak uspeti da sprovedemo u delo na dobar način!

Picture of Nikola Krstović
Re: Postavljanje projektnih okvira.
by Nikola Krstović - Thursday, 16 April 2020, 02:51 PM
 
OK, OK! Super!
Onda da vidimo twist, odmah.
Zato što kad znate (uslovno) šta je fora, lakše je da objasnite kakve predmete "kolkecionirate" - ljudi prvo moraju da razumeju foru da bi reagovali adekvatno.
Ali, na vama je. Ja, na koncu, ne sumnjam da ćete imati odličan završni projekat!
Imamo jo

Pozdrav

Picture of Anđela  Filipović
Re: Postavljanje projektnih okvira.
by Anđela Filipović - Thursday, 16 April 2020, 02:41 PM
 

Jovičić_Bojat_Filipović


Plan A


I Tema


Još uvek previše apstraktna da bi se opisala jednom rečju,pojam kojim bismo se bavili može da se obuhvati pojmom greške i to : greške i oni problemi koji nastaju stvaranjem umetnosti,greške u procesu stvaranja , prepravke, neuspesi, odbijanja...Fokus bi bio na delima koja su smatrana nepoželjnim, nedostojnim, neprimerenim za potrebe umetnika ,dakle ne bismo se bavili idealima koji je neki spoljašnji faktor nametnuo (i ako je njihov uticaj neminovan) već više umetnošću kao proizvodom umetnikove potrebe za ispoljavanjem inspiracije ,ne odgovor na potrebe društva. Potom bismo se posvetili tome šta su te greške proizvele koliko su promenile krajnji ishod ili ideju.

Dakle glavni element bio bi proces stvaralaštva sa akcentom na njegovu ‘propast’ pre no na njegov ‘uspeh’.


II Problem


Osvešćivanje i upoznavanje sa stvaranjem, o savršenstvu i prihvatanju padova u istoj meri koliko i uspeha.Posećivanjem izložbe u bilo kom formatu posetiocu se predočava njen ‘gotov proizvod’ u njegovom idealnom obliku, stvarajuci tako velika ocekivanja za sve koji su uključeni u bilo koji stvaralački proces. Kako je umetnost radi umetnika uvek jedna unutrasnja borba , baveći se ovim problemom bi se pokazao proces stvaranja, behind the scenes, time omogućavajući društvu širu sliku, i možda bolje razumevanje.


III Kome


Projekat bi bio namenjen svima koji su kadri da se bave stvaralaštvom bilo koje vrste, ono što smo namerili projektom da postignemo je zapravo stvaranje solidarnosti, tolerancije prema neuspesima u svim aspektima života , pa samim tim i otklanjanje straha od neuspeha koji je obično sprega koja zaustavlja inspiraciju. Takodje, jedan od ciljeva bi bio da se podigne svest o tome da “neuspela” umetnicka dela ne znače nužno nedostatak umetničke vrednosti, vec jednostavno “sreće” ili toga šta se u datom momentu traži i kratak osvrt na proslost kao jasan pokazatelj toga(primer Karavađa i Karačija). Konkretnije gledano projekat bi najviše uticao na generacije koje tek započinju svoje životne karijere, ali ako uzmemo u obzir da za to nikad nije kasno onda se spektar ciljne grupe samo povećava.


IV Kako


Temelj bi predstavili primeri iz prošlosti poput Kamij Klodel i još dva ili tri umetnika čija su dela doživela istu ili sličnu sudbinu,i dalje ne znamo da li je bolje postaviti ograničenje što se tiče porekla i perioda kada je baza u pitanju.Na taj istorijski, činjenični temelj bi se nadogradila eksperimentalna struktura tj savremeni dokaz . To bi postigli stupanjem u kontakt sa živim (aktivnim) umetnicima poput slikara ,vajara ,muzičara (takođe je dilema da li ograničiti medij) i sproveli neku vrstu intervjua,komunikacije i odnosa u kojem bi dobili konkretne primere padova u karijeri i njihove posledice (nekako mi se čini da ovo aludira na negativne tako da napominjem - ne nužno loše posledice) . Dakle u saradnji sa umetnicima došli bismo do primera kojim se ne ponose ili koji nisu bili prihvaćeni i predočili njihovu priču, a potom uspostavili vezu sa uspešnijim radovima.Za sada je dilema da li uzeti manje umetnika sa više primera ili više umetnika sa po jednim primerom.


V Kuriranje


Dakle jedan segment /eksponat sadržao bi : primer ‘loše’ prakse sa pokazateljem na problematiku- detalj koji je sporan, primer dobre prakse ,umetnikovo viđenje (intervju) .

Kako ovaj plan mnogo zavisi od tog umetničkog ‘uzorka’ i kako se direktno smatra kao kopanje po umetnikovoj intimi diskutabilno je da li je uopšte jedna ovakva prezentacija moguća, zato postoji i plan B koji podrazumeva studente (ili srednjoskolce) umetnicke struke i u tom slučaju bi se projekat razvijao malo drugačijim tokom: uz pomoć konkursa koji bi uspostavio saradnju, učesnicima bi bio zadatak da beleže stvaranje umetničkog dela vizuelno kamerom i/ili pisano (npr.dnevnik) .Tako bi dobili uvid u proces koji kako umetnik tako i delo prolazi pri stvaralaštvu.

I takođe postoji mogućnost objediniti ova dva principa , pod uslovom da se održi smernost projekta .


VI


Ako vi ovo razumete profesore onda jeste. Još uvek proučavamo konačnu formu tako da ne možemo formirati određeni zahtev za razumevanje onoga ko čita.


VII Tehnički aspekat


Materijal u vidu teksta,fotografija dela,beležaka ,time-lapse video sadržaja bi postavili na sajt u vidu mape, putanje, još uvek ne znamo kako ali bi bilo bitno da mi kontrolišemo to jest nametnemo kojim redom bi se priča razvijala da bi imala što više smisla.


Plan B ( onaj koji se vezuje za etnografski muzej )


I Tema


Može se ogledati u pojmu intime; prikazivanje intime u srpskoj umetnosti, pre svega one ljubavne,posmatranje ideala (kako muških tako i ženskih) na osnovu umetničkih dela i pisanih izvora, muzičkih kompozicija .Napraviti retrospekciju ispoljavanja seksualnosti u različitim okolnostima kroz istoriju.I naravno uporediti sa savremenim dobom ( o tome detaljnije posle)


II Problem


Probuditi razumevanje i podići svest o sledećim bitnim problemima : rodnoj (ne)ravnopravnosti ,nasilju u partnerskim odnosima ,položaju žena. Manipulisati to jest koristiti istorijske činjenice kako bi se omogućio uvid u svet koji je obično sakriven , o kome se ne govori i time ohrabriti i pružiti podršku ugroženima i edukovati društvo . Dilema je od kog istorijskog okvira početi i da li se baviti samo ženom (zavisi od materijala koji možemo sakupiti ).


III Kome


Pošto ciljamo ka nečemu kontraverznom izložba bi bila pogodna punoletnim generacijama jer bismo da izbegnemo cenzuru koliko god je to moguće .


IV Kako


Bazirajući se na delima srpskih autora stvorili bi određen “timeline” koji bi se račvao na pomenute probleme koji bi došli do izraza zahvaljujući određenim dokazima u vidu dela.Dakle otprilike počev od priče koja se bavi problematikom - dokazi u umetnosti - konkretan detalj - nastavak ili zaključak priče. Tom prilikom bi se trudili da obuhvatimo značaj svih elemenata : nošnja, komunikacija, kontakti, pogledi, zapisi ; poput filma s tim što bi čitav zaključak donešen na osnovu dva ili tri dela/dokaza (jer ne mora nužno biti delo) doveli u vezu sa savremenim primerom.


V Kuriranje


Čitava izložba sastojala bi se od par poglavlja koja bi se nadovezivala jedna na drugu.

Priča koja bi imala ulogu naratora u tom nekom putovanju, bila bi sastavljena na osnovu savremenih činjenica, prava, uz pomoć npr. Autonomnog ženskog centra , UNDP a.

Potom bi usledio primer koji bi vratio posetioca u prošlosti sa njim i objašnjenje .

I onda bi se posetioc vratio u “sadašnjost” primerom koji bi dobili zahvaljujući konkursu, za sada nam je ideja foto konkurs.


VI ,VII Tehnički aspekat


Za ova dva aspekta važi isto kao i za Plan A.


Picture of Anđela  Filipović
Re: Postavljanje projektnih okvira.
by Anđela Filipović - Thursday, 16 April 2020, 02:43 PM
 
Ps. Imamo ideju za sajt za oba plana ali jedino da vam nacrtamo pa pošaljemo crtež dok se ne usavrše računarske tehnike smile
Picture of Nikola Krstović
Re: Postavljanje projektnih okvira.
by Nikola Krstović - Thursday, 16 April 2020, 03:06 PM
 
Ovako,
Sviđaju mi se obe ideje, stim što mislim da je prva intelektualno zavodljivija i zahtevnija, dok je druga pomalo sladunjava i zahteva neki radikalniji "udar".
Dakle, izbor je na vama!

Drago mi je što ste posle maila (kojim sam se potrudio da proširim polje greške) ostali na svojoj ideji. Barem jednoj (mislim na Opciju A).

VAŽI ZA SVE GRUPE: Ja stvarno i iskreno volim izložbe, projekte koji problematizuju nešto iz sfere umetnosti. Dakle, ne izložbe savremen umetnosti koje problematizuju društveni problem, već one koima je i predmet i problem unutar samog sveta umetnosti. Ne govorim, naravno, o autističnim izložbama/projektima npr beloruska minijaturna grafika 2.decenije 16.veka, mada i takve razumem. Ali, najmanje su mi drage one koje se napucavaju na velike društvene i revolucionarne promene, a u startu se vidi korporativno-marketinška površnost.
E sad, to je moj lični ukus, daleko od toga da ne znam da procenim šta bi u "objektivnim" okvirima bio dobar projekat.

Sajt: STRUKTURA: Pre izrade sajta, a nakon otvaranja naloga prostora, ZADATAK je da napravite Power Point prezentaciju koja će biti zapravo skica sajta. Ali, za to nam je potrebno ovo prvo, uvodno razumevanje šta stvarno hoćete da radite i zašto!
Potom ide sadržaj!
A na kraju komunikacija!
Potom Ipmact!

Za sada završite što pre ovaj deo!


Picture of Anđela  Filipović
Re: Postavljanje projektnih okvira.
by Anđela Filipović - Friday, 17 April 2020, 12:14 PM
 
Zapravo i dalje razmišljamo o tome da li uključiti i naučne projekte tj one koji nisu iz umetničke sfere, za sada smo objavili prvobitan plan zajedno sa ovim drugim da bis smo konačno odlučili kojim ćemo da se bavimo, i sami umetnički projekti su opširno polje pa se bojimo da od 500 primera ne uspemo da završimo sve, dakle malo se i mi plašimo neuspeha ali čim se opredelimo počećemo podrobnije da produbljujemo sve opcije, moguće i nemoguće.
Picture of Nikola Krstović
Re: Postavljanje projektnih okvira.
by Nikola Krstović - Thursday, 16 April 2020, 03:07 PM
 
OPŠTE SMERNICE i
VAŽNO!!!

JOŠ JEDNOM:

VAŽI ZA SVE GRUPE: Ja stvarno i iskreno volim izložbe, projekte koji problematizuju nešto iz sfere umetnosti. Dakle, ne izložbe savremen umetnosti koje problematizuju društveni problem, već one koima je i predmet i problem unutar samog sveta umetnosti. Ne govorim, naravno, o autističnim izložbama/projektima npr beloruska minijaturna grafika 2.decenije 16.veka, mada i takve razumem. Ali, najmanje su mi drage one koje se napucavaju na velike društvene i revolucionarne promene, a u startu se vidi korporativno-marketinška površnost.
E sad, to je moj lični ukus, daleko od toga da ne znam da procenim šta bi u "objektivnim" okvirima bio dobar projekat.

Sajt: STRUKTURA: Pre izrade sajta, a nakon otvaranja naloga prostora, ZADATAK je da napravite Power Point prezentaciju koja će biti zapravo skica sajta. Ali, za to nam je potrebno ovo prvo, uvodno razumevanje šta stvarno hoćete da radite i zašto!
Potom ide sadržaj!
A na kraju komunikacija!
Potom Ipmact!
Picture of Jovana Rakić
Re: Postavljanje projektnih okvira.
by Jovana Rakić - Thursday, 16 April 2020, 08:14 PM
 
Projekat Mitić-Rakić:

1. Tema: Slika na dan tj. virtuelno izlaganje slika iz privatnih kolekcija / Virtuelna šetnja kroz privatne kolekcije (radni nazivi);

2. Problem na koji projekat odgovara: Nedostupnost umetničkih dela iz privatnih kolekcija (zainteresovanoj) široj publici;

3. Ciljna grupa: Šira publika, pre svega oni koje zanima umetnost stvarana na našim prostorima tokom druge polovine 20. veka;

4. Kako projekat odgovara na primećeni problem (sredstva i metode)?
Projekat na primećeni problem odgovara tako što će izabrana dela koja se čuvaju u privatnim kolekcijama digitalnim sredstvima učiniti dostupnim i ljudima izvan uske zajednice kolekcionara i trgovaca umetninama. To će biti postignuto kroz fotografije/reprodukcije dela, kratke tekstove i priloge ( eventualno video inserte koji se tiču dela/umetnika/perioda);

5. Metodologija rada:
Na sajt će se jednom dnevno (ukoliko potraje vanredno stanje) postavljati po jedna fotografija izabranog umetničkog dela u visokoj rezoluciji, uz odgovarajuće informacije o njemu i o njegovom autoru (to obuhvata stručna tumačenja, kraće biografije umetnika, eventualne članke i sve ostalo što bi doprinelo potpunijem sagledavanju dela i opusa njegovog autora). Kao dodatak delima biće sprovođeni i Skajp intervjui sa kolekcionarima (o samom delu, autoru i kolekcioniranju uopšte), pa će oni na sajt biti postavljani u vidu teksta. Naravno, ukoliko dati kolekcionar bude procenio da iz bilo kog razloga ne želi da bude imenovan, ispod dela će stajati natpis da se delo čuva u privatnoj kolekciji i u tom slučaju će intervju izostati. Fotografije će nam u ovom periodu svakako slati sami kolekcionari i pre svega ćemo se u selekciji dirigovati postavljenim vremenskim okvirima i dobrom voljom kolekcionara, odnosno njihovom spremnošću na to da nam virtuelno "ustupe" dela.
Ako se vanredno stanje uskoro okonča, onda će se dela postavljati u dogovorenom vremenskom intervalu (tipa na nedelju dana), jer je akcenat projekta na to da takva dela "ugledaju svetlost dana", a ne na svakodnevnim "mini- izložbama" u vremenu kada su nam muzeji i galerije fizički nedostupni (iako će i to biti jedan od ishoda projekta, barem do daljneg);


6. Da li je čitljivo i razumljivo ono što predlažemo onima kojima predlažemo?
Dela će biti sasvim jasno predstavljena, a tekstovi će, iako stručno utemeljeni, biti maksimalno prilagođeni široj obrazovanoj publici i dodatno će pojašnjavati sama dela;

7. Tehnički aspekt:
Postavljaćemo fotografije dela, tekstove o delima i umetnicima i intervjue (intervjui će biti u tekstualnoj formi);


Picture of Jovana Rakić
Re: Postavljanje projektnih okvira.
by Jovana Rakić - Thursday, 16 April 2020, 08:23 PM
 
E, sad, za kraj imam neke pravne nedoumice. Da li bi ovakav projekat zahtevao, izuzev obavezne saglasnosti kolekcionara, još neke dozvole? Posebno me interesuje deo koji se tiče autorskih prava, jer (iako mi ovo ne radimo u komercijalne svrhe) od smrti pojedinih autora još uvek nije prošlo propisanih pedeset godina, dok su neki od njih još uvek živi? I, da li mi možemo da se osiguramo da neko drugi neće zloupotrebiti reprodukcije koje budu "izložene", budući da će projekat ipak na neki način biti javan?



Picture of Nikola Krstović
Re: Postavljanje projektnih okvira.
by Nikola Krstović - Thursday, 23 April 2020, 10:31 AM
 
Mislim da je ideja super i veoma aktuelna. I mislim da bi bilo jako dobro to uraditi. E sad, većina vlasnika ne želi da prikaže svoja "dela" ne samo zbog sebičnosti i patološke zaljubljenosti u njih, već sigurnosti radi. Povremeno ih daju muzejima (kao pozajmicu) ili ostavljaju kao legate. Neki ništa - poznata je Vera Matović za koju se zna da ima gomilu slika Save Šumanovića, ali...
E sad, što se tiče autorskih prava - to znate - poželjno je da imate dozvole vlasnika (ili autora), ali vas nekomercijalne svrhe (i naznaka o tome) prilično štite. Ali, to je samo ako objavljujete imena autora dela. Ali ako ih povezujete sa vlasnicima, onda zalazite i u domen poverljivosti informacija.
I konačno, najvažnije pitanje? Šta tačno želite da prikažete i zašto? Sama činjenica da ta dela činite dostupnim (za jedna projekat) nije dovoljna. Potrebna je i ideja koja ih objedinjuje. Poruka koju šaljete!
Razmislite još malo o tome!

Picture of Jovana Rakić
Re: Postavljanje projektnih okvira.
by Jovana Rakić - Monday, 27 April 2020, 07:57 PM
 
Pronalaženje kolekcionara koji će želeti da nam izađu u susret verovatno neće biti lako, mada unapred znamo da će pojedini biti zainteresovani, pa ta stavka ne bi trebalo da predstavlja neki veći problem.
Naravno, što se autorskih prava tiče, svakako će biti naznačeno da naš projekat nije pokrenut u komercijalne svrhe, a sve eventualne informacije o kolekcionarima biće deljene uz izričit dogovor sa njima. Jedino će biti problematično (ne)navođenje imena umetnika, jer je to jedna od ključnih odrednica za planirano prezentovanje dela, pa ćemo tome posvetiti posebnu pažnju, kako bismo smislile neko kompromisno rešenje.

Što se problema na koji projekat pokušava da odgovori tiče, fokus bi bio stavljen na fenomen privatnog kolekcioniranja i nedovoljan stepen informisanosti šire javnosti o njemu, njegovim motivima i sadržajima privatnih kolekcija. Projekat nastoji da, u okviru svojih mogućnosti, doprinese prevazilaženju jaza između kolekcionara i tipičnih muzejskih posetilaca, kao i da preispita predrasude koje se pritom javljaju među širom (obrazovanom) publikom, a tiču se kolekcionarskih praksi. Osnovna ideja je, dakle, ta da se pojedincu pruži prilika da određena dela i svet umetnosti uopšte, sagleda kroz oči kolekcionara.


Picture of Milica Milovanović
Odgovor: Postavljanje projektnih okvira.
by Milica Milovanović - Saturday, 18 April 2020, 05:33 PM
 
Ideja je da grupa koju čine Milica, Aleksandra i Irena radi na virtuelnoj turi zahvaljujući kojoj bi onaj ko gleda, mogao da se ‘'kreće'' po odabranim (a zaboravljenim) kulturno – istorisjskim spomenicima Beograda. Naravno, ovo nije ništa novo i način na koji bismo našu virtuelnu turu izdvojile u odnosu na druge je što bi pored osnovnih informacija i zanimljivosti vezanih za ta kulturno istorijska mesta, posmatrači mogli kroz before/after fotografije da vide kako su pređašnji objekti od kulturnog/obrazovnog/istorijskog značaja postali izlog obuće, odeće, jednom rečju, zabava za potrošače. Ovim bismo želele da skrenemo pažnju na problem današnjeg društva poznat kao Fast Fashion. Nekada se odeća šila po meri onoga ko nosi, pažljivo se čuvala, služila je godinama, nosila se na prepravke i slično. Onda je došlo do globalizacije i industrijalizacije, nastaju fabrike koje se prebacuju u zemlje Trećeg sveta ili Istočnu Evropu gde radnici za jako niske plate šiju odeću lošeg kvaliteta koja se u izlozima menja svake nedelje. Potrošači se navikavaju da kupuju i bacaju, kupuju i bacaju, čime tekstilni otpad postaje ozbiljan problem kada je u pitanju zagađenje planete. Tekstilna industrija je drugi najveći zagađivač planete, odmah nakon naftne industrije! Kroz našu virtuelnu turu želimo da ukažemo na namerni zaborav kulturno istorijskih objekata zarad interesa velikih Fast Fashion lanaca, koji ne mare za prava radnika, prirodu, potrošače, već samo i isključivo za profit. Želimo da svojom virtuelnom turom dovedemo posmatrače u stanje zapitanosti. Želimo da uvide smenu vrednosti koja se odigrala, da zapitaju sebe o svojim potrošačkim navikama i jesu li im zaista potrebne sve te stvari. Nije li bolje mesto njih, vratiti objektima njihovu pređašnju funkciju (ili neku novu, ali takvu da služi višim vrednostima). Želimo da kroz učenje o tome šta je spomenik bio, ljudi dođu u stanje zapitanosti i postave sebi pitanje Šta ja zapravo želim da vidim u ovom gradu. Virtuelna tura bi mogla stalno da se dopunjuje, ali držale bismo se Beograda, mogle bismo da krenemo sa 10ak primera. Mogao bi da postoji prostor gde bi ljudi koji posećuju virtuelnu turu mogli da daju svoje primere, koje bismo mi mogle potom da uključimo u kolekciju.
Ciljna grupa bi bili modni aktivisti, modne kuće, lokalni proizvođači odeće i dizajneri zato što bi podržali priču i zato što su svesni problema koje donosi Fast Fashion industrija, a sa druge strane bismo ciljale na mlađe potrošače za koje postoji nada da nakon što saznaju kako industrije posluju, požele da promene svoje navike i umesto butika vide, primera radi, muzej prevaziđenih fast fashion krpica. Dok šetkaju kroz virtuelnu turu i stiču znanja o pređašnjoj funkciji objekata, posmatrači bi mogli da se nakon usvojenog znanja fokusiraju in a savremeni kontekst. Osim što bi mogli da se upoznaju sa FastFashion brendovima i načinima na koji oni posluju, mogli bi da slušaju i o alternativama poput Kupuj lokalno, Misli globalno deluj lokalno, Recikliraj, Budi kreativna fashion diva i kombinuj stvari koje imaš na million načina, ne kupuj istu majicu u 5 boja i slično (sad je malo banalizovano, ali bili bi ozbiljni saveti) Ovom turom bismo postigle više ciljeva. Preispitivanje potrošačkih navika iz čega bi proizašlo mudrije kupovanje stvari, Podržavanje lokalnih brendova koji posluju mnogo humanije, Učenje o lokalnoj prošlosti, Uviđanje o smeni vrednosti koja se odigrala, Promišljanje o sopstvenim potrebama i potrebama društva kroz razne inicijative, jer evo npr Rajić verovatno ne bi pevao od sreće da zna da se jedan šoping centar zove po njemu.

Picture of Sara Radovic
Re: Postavljanje projektnih okvira.
by Sara Radovic - Monday, 20 April 2020, 03:41 PM
 

1. Tema: Turcizmi I osmanska kulturna baština u svakodnevnom životu

2. Problem: Ne samo srpska prošlost i tradicija, negó i srpska sadašnjost prepuna je Osmanske zaostavštine bilo da je u pitanju jezik, priča i metáfora, hrane, muzika, igra… Dakle, nakon oslobođenja, srpski narod se borio da raskine sve svoje veze sa Osmanlijama, ali njihova zaostavština pretrajava pa čak i kod onih etički ,,netolerantnih” . Smatramo i da je ovaj deo istorije i kulture slabo izložen javnosti od strane muzeja. Poblem planskog uništavanja osmanskih zadužbina kroz istoriju

3. Namenjen je svima. Postoje grupe ljudi kojima je interesantno i privlačno orijentalno nasleđe. Postoje ona geografska mesta na kojima su se turcizmi više održali, ali postoje ona mesta na kojima su gotovo iščezla usled nekih novih tvorevina modernog doba i anglizama pa bismo voleli da se svi prisete. Namenjen je i onima koji odbijaju da ,,prihvate” svaku povezanost sa ovim delom istorije i koji su netolerantni i nadamo se da će postati etičniji.

4. Kako: Predstavljanjem jezičkih fenomena ( reči i izrazi) i njihovim objašnjenjem (neka vrsta mini-rečnika)- ovo znamo da nije ništa novo p abismo se potpomogle rezultatima rada kolega sa Filološkog fakulteta; uticaji na kostim i igru (folklor), ostaci arhitekture iz Osmanskog carstva na Balkanu. Ocekujemo od publike da ucestvuje. Sigurne smo da postoje oni koji pamte ili koji imaju predmete koje bismo mogli dovesti u vezu sa Osmanlijama ili njihovim uticajem. Bilo bi lepo da muzej moze da se ,,dopunjuje” kolektivnim sećanjem.

5. Fotografije predmeta, mesta, događaja. Savremena folk muzika koja i dalje ima turski ton delimično ili nekad u potpunosti prerađena. Hrana (,,domaća” kuhinja), običaji (svadba npr.), sujeverja itd. – još moramo sve stavke da razradimo.

6. Tema je razumljiva i nadamo se da ćemo je kroz primere dodatno približiti publici i podstaći je na saradnju. Pokušaćemo da u ppt-u skiciramo kako bi to izgledalo u virtuelnom prostoru.

Picture of Nikola Krstović
Re: Postavljanje projektnih okvira.
by Nikola Krstović - Thursday, 23 April 2020, 10:37 AM
 
Interesantno. Ali treba još malo razrade. I biće neophodan, čini mi se, malo provokativan naslov. O tom potom.
Čini mi se da je tačka 4 malo problematična - ovde je veoma važno da nemate statične modele komunikacije. Jezik je tu, ali jezik se sluša, hrana, ona se proba (recepti su dobra zamena), muzika (mislim da je 90%baze naše muzike i dalhje orijentalnog karaktera)...Dakle, ovo bi mogao da bude jedan multimedijalan pristup i ista takva komunikacija svakojakih fenomena.
E sad, ako je ideja da samo pokažemo da smo svašta nasledili od "Turaka" to može problematično i sa subjektivnog (emotivnog) aspekta, ali i sa objektivnog (akademskijeg i muzejskijeg) aspekta.
Dakle treba naći duhovit balans, potkrepljen idejama iz različitih civilizacija gde se kulturni uticaji (bez obzira da li su nastali silom ili milom) prihvataju, apsorbuju, prilagođavaju i menjaju!
To su mi sugestije za sada - mislim da treba imati sofisticiran i duhovit pristup koji pacifikuje potencijalne etno-drame.