Picture of Milan Popadić
ISTORIJSKI MODELI MUZEALIZACIJE: Sadržaj i cilj kursa
by Milan Popadić - Wednesday, 25 March 2020, 10:34 AM
 
Sadržaj kursa:
U okviru osnovnog sadržaja predmeta (izlaganje ključnih momenata koji su odredili razvojni put istorije zbirki i muzeja, od riznice do virtuelnog muzeja) tokom ovogodišnjeg kursa istraživaće se specifični odnos kanonizovanih formi muzejske slike sveta. Osnovna premisa je vezana za sledeću inverziju: onda kada je muzej postao prepoznatljiv kao „slika sveta“, „svet“ je kao svoje univerzalne vrednosti prepoznao one predstavljene u muzeju, to jest, nakon što je muzej postao „slika sveta“, svet je postao – „slika muzeja“.

Kurs je struktuiran u tri potceline. Prva potcelina je vezana za studiju slučaja, televizijskog programa Načini gleanja (Ways of Seeing), Džona Bergera (John Berger), nastalog u produkciji Bi-Bi-Sija 1972. godine. Tumačeći stavove iznete u ovom primeru sa istorijske distance od gotovo polovine veka, stvaraju se polazišta za razmatranja upotrebe muzejskih mehanizama u svakodnevnim društvenim okolnostima. To je uvod u drugu potcelinu, gde se predstavlja heritološki pristupi u tumačenju svakodnevnog života, to jest „sveta-van-muzeja“, a koji je iznet u knjizi Čiji je Mikelanđelov David? Treća potcelina posvećena je pripremi semestralnih radova, koje studenti obavljaju u grupama, a u tematskim okvirima prethodne dve potceline. Treća potcelina obuhvata sledeće aktivnosti: odabir teme, sažetak teme, razradu teme, predstavljanje teme. Semestralni rad može biti realizovan (u dogovoru s nastavnikom) u mediju koji kandidati smatraju najadekvatnijim: pisani rad, vizuelni/likovni rad, video rad, ppt prezentacija,...


Cilj izučavanja kursa:
Cilj ovogodišnjeg kursa u potpunosti odgovara osnovnom cilju predmeta, a to je: upoznavanje sa ključnim istorijskim modelima muzealizacije kao osnove za sveobuhvatnije razumevanje materijalne kulture i civilizacije kroz interdisciplinarni pristup muzeologije, heritologije i muzeografije.


Način polaganja ispita:
Svaka od aktivnosti (odabir teme, sažetak teme, razradu teme, predstavljanje teme) iz treće potceline ima karakter predispitne obaveze i može doneti do 50 poena. Završni rad je ispitni rad i može doneti ukupno 50 poena (30 za prezentaciju, 20 za odbranu).


Literatura:
Literatura i prateći materijal nalaze se ovde.