Određeni nalazi pokazuju da autonomija gubi svoju relevantnost zbog togs što mladi naglašavaju psihološku nezavisnost, neovisno od stambene, finansijske ili emocionalne nezavisnosti. Takođe, dolazi do "nastajuće odraslosti", odnosno do jedne destandardizovane tranzicije u odraslost koja vodi do "praznine" u životnom toku kod mladih. Pod tim se podrazumeva istraživanje identiteta, različitih mogućnosti za budućnost, odlaganja obaveza i slično. Ovu pojavu je bolje opisati konceptom mlad odrastao zato što, za razliku od koncepta postadolescencije, odnosno "nastajuće odraslosti" jer obuhvata promenjene ekonomske uslove koji utiču na snižavanje položaja mladih, ali i na opadanje značaja obeležja odraslosti, uzrokovano procesom individualizacije.
Klasni identiteti se mogu opaziti u Srbiji i njihovo izražavanje zastupljeno je u mnogim poljima, s tim što oni često mogu biti zamagljeni, pogotovo kod onih koji su rođeni u socijalističkom besklasnom društvu. Oni se najčešće ispoljavaju kroz obrazovne i karijerne mogućnosti, kroz stilove života i kulturne obrasce. Pored toga što u načelu postoje obrazovne mogućnosti koje mogu pozitivno uticati na pokretljivost mladih, svakako postoje brojni drugi faktori koji utiču na smanjenne pokretljivosti, produbljivanje klasnih razlika i ograničenjima i nejednakostima kada govorimo o obrazovanju i karijernom razvoju. Kada govorimo o rodnom identitetu u Srbiji, možemo reći da su očekivanja od žena u savremenom dobu smanjena, ali su rodni identiteti i dalje oblikovani, kako globalnim tako i lokalnim "trendovima" te govorimo o jednoj pre svega i dalje patrijalhalnoj matrici. Postoje određena očekivanja koja su vezana za "femininost" i "maskulinost", koja se u našem društvu i dalje ispoljavaju i oblikuju identitete mladih. U doba socijalizma, dolazi do promene u percepciji i oblikovanju ženskog identiteta, u skladu sa većim težnjama ka obrazovanju, sopstvenom karijernom usavršavanju i slično. Zbog toga, a pretežno zbog toga što smo društvo u tranziciji, može doći do nepodudaranja patrijahalne matrice i zaostavštine socijalizma, što potencijalno može predstavljati problem za oblikovanje identiteta. |