Početkom sedamdesetih u društvenim naukama dolazi do kritičkog preispitivanja porodičnog života, pa se kritikuju rast stope razvoda, kohabitacija i vanbračnih rađanja, pa mnogi smatraju da dolazi do kolapsa nuklearne porodice. Govoreći o propadanju porodice, postoji više kritika. Feministkinje i radikalna lestvica prihvataju promene tumačeći ih kroz smanjenje pritiska na pojedinca, posebno na žene. Tradicionalni konzervativci nove desnice smatraju da emancipovane žene stavljaju svoje potrebe iznad porodičnih, a to utiče i na smanjenje opredeljenosti muškaraca da rade i budu odgovorni domaćini. Treću vrstu kritike nazivamo optimističnom- ideal drugarskog braka pojavljuje se u posleratnom periodu kako bi stabilizovao porodični život (u ovom kontekstu Jang i Vilmont pričaju o simetričnoj porodici-bračni odnosi zasnovani su na egalitarnijem partnerstvu i saradnji). Upravo sa pojavom drugarskog braka javlja se i intimnost, koja se ne stiče samo bračnim statusom već treba da se ostvari i održi. Struktura nije više u fokusu već je zamenjuje kvalitet odnosa, a razotkrivanje intimnosti daje novi pravac sociološkim istraživanjima. Gidens smatra da se muškarci i žene vremenom oslobađaju uloga koje su ograničene i vezane sa tradicionalnim ulogama i odnosima. Po njemu, ljudi sve više teže intimnim vezama zasnovanim na razumevanju i ispunjenju ličnih potreba, dok su seksualni odnosi oslobođeni od reprodukcije. Govoreći o individualizaciji, Bekovi pričaju o transformaciji ličnih i porodičnih odnosa-moderna donosi nove rizike ali i mogućnosti, menjaju se odnosi ljubavi, sekusalnosti i porodičnog života (kod svih je intimnost u centru). Proces individualizacije slabi tradicionalne veze srodstva i braka, ali se intimnost sve više traži i neguje, sve to kako bi se izolacija u individualizovanoj realnosti olakšala kroz intimne odnose. Ljubav i intimnost tako postaju centralni ideal, ali ih je u “normalnom haosu ljubavi”, u vremenu sve većeg rizika i loma, sve teže održati. Individualizam je u kontrastu s porodicom-on podrazumeva individualne izbore, a porodica stabilnost i trajnost.