Gidens je, kako bi prikazao nove idealne tipove partnerskih odnosa i intimnosti, razvi pojam „čiste veze“. Čiste veze zasnovane su na ličnim potrebama, te udaljene od tradicionalnih shvatanja, nužnosti i obaveza, jer se odvajaju od društvene regulacije. U njih se ne ulazi zbog očekivanja okoline i običaja, već zbog njih samih. Pored toga, seksualni odnosi su usled kontrole rađanja „oslobođeni“ od reprodukcije. „Čiste veze“ su sloboda izbora, ravnopravnost partnera i usredotočenost na ljubav kao razlog njenog postojanja. Ona se održava isključivo dok postoji doza ličnog zadovoljstva sa obe strane.
Kada je reč o Srbiji, postoji velika prisutnost tradicionalizma koji sputava razvoj ovog koncepta. Demografski profil Srbije je veoma nepovoljan, sa izraženom depopulacijom, a s tim u vezi se konstantno beleži opadanje porodičnih domaćinstava. Prema podacima istraživanja 2002, 2004. i 2006. godine možemo da zaključimo da u Srbiji od 90-ih imamo blokiranu transformaciju ili/i usporenu modernizaciju braka, porodice i domaćins. Prisutan je tradicionalizam u Srbiji u pogledu stavova vezanih za ženstvenost i stava da sloga i jedinstvo porodice uvek treba da budu iznad potreba interesa pojedinaca. Dok rodni odnosi u kohabitaciji naginju simetričnosti, sa anticipacijom rađanja, celokupan polno rodni sistem se vraća na tradicionalnu, stereotipiziranu matricu. Od žene očekuje da sve svoje vreme i resurse posveti roditeljstvu, a da se muškarac posveti ulozi hranioca. Pored toga što obavljaju najveći teret kućnih poslova i razne neformalne solidarne aktivnosti kolektivne podrške (nega ukućana), žene su veoma angažovane i u brojnim plaćenim aktivnostima. Prema rezultatima istraživanjima, pokazalo se da u njihovoj praksi i životnoj filozofiji nema suštniskih razlika. Uzrok tome što nema bitnijih generacijskih pomaka u bračnim odnosima je što su porodice u Srbiji “pritisnute” ekonomskim tj. strukturalnim ograničenjima, pa nisu imale prostora i snage za rad “na sebi” i “na svojim odnosima”.
Na osnovu istraživanja koja ukazuju na porodične interese koji su iznad pojedinačnih, može se zaključiti da postoji tedencija za postojanje porodica koje su bliske pojmu izbornih afiniteta.