Picture of Sofija Krstić
Odgovor
by Sofija Krstić - Tuesday, 7 March 2023, 08:09 PM
 

Intimnost je važan faktor i osnovna potreba svakog pojedinca u partnerskim odnosima. Intimnost nastaje kao potreba za takozvanim “čistim vezama” koje predstavljaju idealne tipove partnerskih odnosa. Idealni tip je upravo zbog izostavljanja očekivanja okoline i društva, veza se zasniva na željenim aspiracijama i potrebama oba partnera. Može se zaključiti da u savremenim vezama dolazi do većeg procenta veza koje se zasnivaju na slobodi izbora, ravnopravnosti partnera i na ljubavi kao obliku podrške i međusobnog prihvatanja. Problem u savremenom društvu kasnog kapitalizma je otuđenje samih pojedinaca zbog čega nastaje paradoks između ljubavi i intimnosti na jednoj strani i potrebi za individualizmom i hedonizmom na drugoj. Moje lično mišljenje je da u partnerskim odnosima dolazi do transformacija intimnosti u partnerskim odnosima, upravo jer u savremenom društvu žene ulaze u sferu rada i samostalnosti što podstiče egalitarnost i ravnopravnost unutar partnerskih odnosa ali i dalje u dominantno patrijahalnim društvima strogo i dalje postoji rodno određena podela.

Individualizacija porodice može se posmatrati društvenim konstruktom savremene sociološke misli koji teži egalitarnijem i liberalnijem odnosu unutar porodice, podela unutar porodice se na taj način odvaja od konzervativnog stanovišta rodno podeljenih uloga, podele na javnu i privatnu sferu samog društva.

Egalitarnost i emancipacija unutar savremenih partnerskih odnosa omogućava slobodu koja je potrebna ženama za proces obrazovanja i ulazak u sferu rada. Omogućavajući podršku za dalje usavršavanje oba partnera, s druge strane jedna od posledica jeste kasnije stupanje u bračne odnose i kasnije zasnivanje porodice. Rizik novog poimanja intimnosti korene ima u samom otuđenju pojedinca koji teže idealnim odnosima intimnosti koje je često nemoguće dostići, zbog čega je prisutan porast nezadovoljstva, i neispunjenosti. Sve veća potreba za individualnošću dovodi do otuđenja koje dovodi do razvoja narcisoidnih tendencija i hedonističkog načina života. Komercijalizacija emocija je neminovna, masovni mediji vezama daju romantični i apstraktni karakter koji je u stvarnosti nemoguće dostići, zbog čega većina pojedinaca odbija stupanje u odnose koji ne ispunjavaju te nedostižne ciljeve,