Koncept čiste veze je skovao Entoni Gidens i on bi označavao ulazak u vezu radi same ljubavi, održava se isključivo dok svaka strana nastavlja da od nje dobija dovoljno ličnog zadovoljstva. U čistu vezu se ulazi zbog nje same, a ne očekivanja okoline i običaja, sastoji se od ravnopravnosti između partnera i slobodi izbora i predstavlja oslobođenje od sputanosti tradicije, nužnosti i obaveza.
Primenjivost koncepta čiste veze na partnerske odnose u Srbiji je teže usled specifične i teške ekonomske/ materijalne situacije u zemlji kao što će dalje biti napomenuto, te je prisutan tradicionalizam u Srbiji u pogledu stavova vezanih za ženstvenost i stava da sloga i jedinstvo porodice uvek treba da budu iznad potreba interesa pojedinaca.
Uzroci zbog kojih je usporena transformacija intimnosti i partnerskih odnosa u Srbiji jeste specifična situacija u kojoj se zemlja nalazila 90-ih godina i period blokirane transformacija. Usled toga je jačao značaj porodice kao stuba i vida borbe protiv spoljašnjih okolnosti, te je bila usporena modernizacija i razvoj individualizma koji bi doneli promenu u oblasti intimnosti i partnerskih odnosa. Kao posledice ove pojave se javlja i činjenica koja je empirijski utvrđena prilikom istraživanja iz 2008. godine, da nema suštinskih razlika u životnoj filozofiji i praksi između mlađih i starijih parova. Porodice u Srbiji usled ekonomskih, odnosno strukturalnih ograničenja nisu imale prostora za rad na sebi i svojim odnosima, pa nema bitnijih generacijskih pomaka u bračnim odnosima. "Prakse intimnosti“ se odnose na postupke koje omogućavaju, stvaraju i održavaju subjektivni osećaj bliskosti, usklađenosti i da su osobe posebne jedna drugoj. Kako se i kroz istraživanje Insituta Filozofskog Fakulteta iz 2008. pokazalo, prakse intimnosti u partnerskim odnosima u Srbiji, odnosno bračno partnerski odnosi, njihova atmosfera i unutrašnja dimenika se isputuju kroz analizu seksualnosti, interakcija, autoriteta i domaćeg rada unutar porodica u Srbiji.
Kada je reč o prisustvu porodica u Srbiji koje su bliske pojmu izbornih afiniteta možemo na osnovu istraživanja koja ukazuju na porodične interese koji su iznad pojedinačnih, zaključiti da postoji tedencija za postojanje takvih porodica u budućnosti. |