1. Kako bi pojam Stepfamilies, uloge i načine prilagođavanja koji postoje u tom tipu
porodice povezali sa nekim od novih koncepata i pristupa porodičnog života?
Pojam Stepfamilies odnosi se na porodice se sastoje od najmanje jednog maloletnog
deteta koje živi sa biološkim roditeljem i supružnikom tog roditelja (očuh, maćeha) koji
nije drugi biološki roditelj deteta. U novoj stvarnosti dolazi do formiranja pluraliteta
porodičnih odnosa na koje utiču procesi globalizacije, detradicionalizacije i sve
intenzivnija individualizacija. Zastupnici teorije refleksivne modernizacije vide odnose
unutar savremene porodice kao nestabilne, kao i porodične odnose zbog toga što oni
sada zavise od poklapanja individualnih putanja životnih tokova koje mogu biti
neusaglašene. Pojam Stepfamilies predstavlja samo jedan od postojećih porodičnih i
partnerskih formi u novoj saadašnjosti. Zajedno sa drugim formama kao što su
kohabitacije, jednoroditeljske porodice, porodice bez dece, transnacionalne,
neheteroseksualne porodice i druge, one dekonstruišu familistički heteronormativ
nuklearne porodice kao „zajednice interesa“.
2. Navesti prepreke sa kojima se neheteroseksualni parovi susreću pri usvajanju decu, a
sa kakvim deca iz takvih porodica? Da li to nužno znači da će ta deca biti maltretirana,
manje uspešnija i sl.?
Najviše osporavan aspekt istopolnih zajednica u savremenom društvu jeste roditeljstvo,
jer je negiranje prava i sposobnosti osobama u istopolnim partnerskim zajednicama da
odgajaju potomstvo i obezbede „blagostanje deteta“ poslednja brana odbrane
heteronormativnosti. Venčani neheteroseksualni parovi se suočavaju sa različitim
preprekama pri usvajanje dece i zahtevaju mnogo više resursa nego kod
heteroseksualnih parova. Iskustva i opažanja dece koja žive u porodicama istopolnih
roditelja uglavnom su pozitivna i oni ne smatraju da je seksualnost ono što njihove
roditelje određuje kao dobre ili loše. Ipak, oni govore i o iskustvima skrivene agresije
koju doživljavaju kao deca istopolnih roditelja, dok su njihovi roditelji skloni da negiraju
stigmatizaciju , time braneći svoje roditeljstvo od diskriminacije.